27 juni - flashbacks från midsommar

Midsommar var kanon! Kom ner till Linköping på torsdagen, och staden bjöd på toppväder. Provåkte Sarabi till en MC-butik där jag spontanköpte en motorcykelhjälm, och åkte sedan in till stan där jag mötte upp Sandyman för en fika. Sen åt jag och Andree sushi på kvällen, innan vi gick på bio.
På själva midsommarafton tog jag och A en utflykt till Bergs slussar, där vi la oss i gräset och drack kaffe och lyssnade på musik. Efter det åkte vi hem till Chris o co, där det var dukat i trädgården. Dagen fylldes (precis som vi) med mat, dryck och lekar och trots frånvaro av stång och dans blev det ett riktigt bra firande!
Fick en otroligt god frukost på lördagen (american pancakes), och tog sedan en taxi tillbaka till Stockholm (jetset, I know). Fel på tågen och dåligt med tid till jobbet skulle börja så det var bara att bita i det sura äpplet. Tråkigt avslut men allt annat fint från helgen vägde upp big time (fast jag kan erkänna att jag tyckte att det var riktigt segt där och då).

Och så fick jag en fantastisk midsommarpresent. En underbart fin klocka, som jag redan älskar. Tack!

20 juni - ha den äran Mormis!

Mormors födelsedag, första lediga dagen av två och midsommar imorgon. Firandet blir nere i Linköping, så dit åker jag vid lunch. Sen är en fika med Sandyman inplanerad, och lite smått och gott med min skåning. Men först har jag lite plock här hemma och en sväng till mormor på agendan.

17 juni - C <3 A

Jag har en sommarfilosofi jag jobbar efter. När jag tackade ja till ett heltidsjobb större delen av sommaren bestämde jag mig för att försöka ha inställningen att "man jobbar ju inte hela dagen", så att man hinner med mer än bara jobb. Så igår efter jobbet (och efter en lugn joggingtur - inklusive smultronplock) satte jag mig i bilen och åkte ut till Årsta Brygga och hoppade på färjan till Utö. Resan dit var en mardrömshistoria (olyckor, köer, bussfiler, rödlysen, hagelstorm, blixtar, hetskörning) men jag hann med båten med två minuters marginal. Sen kom Rikke och plockade upp mig på moppen och åkte till Emils hus där vi väntade in honom och Hampus innan vi började laga mat. Grabbarna var rätt besvikna efter årets metpremiär (de kammade hem noll fisk) men besvikelsen byttes snart ut i någon form av eufori när vi insåg att det fanns hur mycket som helst att äta i kylen. Fetaost, salsakorv, sill, potatis, knäckebröd, vitlöksstekt zucchini och paprika och så vidare utgjorde en utsökt tapas som vi pressade i oss innan jag somnade i soffan. Blev lite nattligt prat innan vi la ner för kvällen, men vi vaknade utvilade ändå. Tog en promenad över ön ner till gästhamnen där vi åt och fikade i solen och strosade runt lite i olika affärer innan vi tog båten tillbaka efter lunch. Skärgården är bra fin.
Nu är jag hemma efter ett snabbt gympass, och ska snart äta med min lilla Kridd. Mys!

Och du, jag älskar dig,

14 juni - snabbinlägg

Borde väl egentligen ligga i sängen redan, men jag har märkt en tendens som försvårar det här med att somna när jag kommer hem efter ett kvällspass. Jag är så otroligt vaken. Kanske inte jättepigg, men uppe i varv och absolut inte sovklar i skallen. Måste arbeta ut en plan för hur jag ska göra mig trött. Funderar på om det skulle hjälpa att läsa en riktigt tung bok. Must try it out.

Annars går dagarna ruskigt fort. Har jobbat fyra dagar den här veckan, och ska jobba lördag och söndag också. Jobbet äger. Är lite långtråkigt emellanåt men jag får se riktigt sjuka patienter få bästa tänkbara vård och dessutom får jag ganska mycket privatundervisning mellan varven. Med betalt. Gotta love it.
Har ändå sen i söndags hunnit med att rida fem gånger, träffa Jenny, Julia och Maria, träna ett par pass och hälsa på Pricken. Och innan det var vi på Gotland, hela familjen. Det innebär alltså att både Densan och Kridden (som äntligen har kommit hem!!) var med. Blev en supermysig helg med riktigt bra väder och massa god mat. Vi hann tillochmed med stenugnsbageriet i Rute för en cappuccino och en kardemummabulle innan det var dags att åka hem.
Nu ska jag krypa ner i sängen, så får vi se vad morgondagen har att bjuda på!