Tjalalala Pa!

Ni vet de där äckliga horoskopen på Playahead (som jag för övrigt är inne på allt för ofta, beroende av skiten) som brukar säga typ att man ska göra snöänglar och baka kakor? Jag har nog aldrig känt mig träffad av dem, förrän idag.

"Härmed deklarerar jag dagens dag till den officiella stolpskottsdagen för din del, ingen tur alls nej! Ibland vill du bara sova. Du är rik som en apa, en stor fet orangutang! Du behöver närhet mer än någonsin just nu, om än bara för natten."

Tror inte att det kunde vara mer så. Tyvärr måste jag kanske säga. Bah!

Kom försent till Levnadsläran, och Svenskan. Blev hemskickad för tidigt från matten för att vi störde. Och on top of that är jag kroppsmålad lite här och där (inte där, ifall nån klasskompis skulle råka läsa). Greaters! Har huvudvärk och ont i magen. Nu gnäller jag bara, förlåt. HAHAHA!


(och hon byter samtalsämne)


Min mormor och morfar hade aldrig hört uttrycket "Give me five" förut, är inte det hur sött som helst? Jag har tillfört den äldre generationen något i utbyte mot allt de den lärt mig. Wohoo! Kännsbra kännsbra. Satt och pratade engelska med morfar i minst en halvtimme. Det var galet roligt, och nyttigt tror jag. Övning ger färdighet, och färdighet är nyttigt i det stora livet sen. Morfar hjälpte mig måla det sista i rummet, så nu är det klart. Som sagt, väntar på ankaret men det kommer nog snart :) Sen ska jag möblera om lite, och ta in trumsetet. Det kommer nog bli ganska bra när det är klart.



Till Helgen ska jag ÅKA SKIDOR! Okej, i Väsjöbacken, men såhär i börjar av säsongen har jag ganska lågt ställda krav. En fungerande lift, helst lite snö och någon att åka med är allt jag behöver. Jag har allt. Taggataggatagga!!  Dessutom blir det Romme den 14e. Sen Hammarbybacken någon dag också i förberedelse för Alperna vecka nio. Skidåkningen kommer bli ett genomgående tema i mina muppiga blogginlägg fram tills dess. Är det bara jag som längtar?!?


pussilull



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback